Babun hol met de bakrabus - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal - WaarBenJij.nu Babun hol met de bakrabus - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal - WaarBenJij.nu

Babun hol met de bakrabus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chantal

25 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallotjes!
weer even snel een berichtje! Het is hier nu half 12, en ik moet om half 1 op me stage zijn (surinaamse tijd meestal 1 uur), dus heb ik nog mooi even de tijd om de week en het weekend te vertellen!

Maandag was Jolien jarig, dus zijn we lekker uit eten geweest. Ook is deze week Job uit Nederland aangekomen, een oud collega van Jolien met haar stijltang waar ze een moord voor zou doen ;) Donderdag weer naar Havanna geweest, lekker salsa gedanst want we moeten a.s. vrijdag afdansen! spannend :D vrijdag waren we helemaal gaar en hebben we alles is liefde gekeken. Toen we de film gingen ophalen bij de buren in de Gongrijpstraat vroegen ze of we dit weekend meegingen op trip naar babunhol. BABUNHOL ?! wtf is dat ? een of ander hol met apen ofzo dacht ik.. maargoed wij gaan wel mee hoor! geen probleem. de kosten zijn 65 euro en dus 240 SRD.

Zaterdag moesten we om 8 uur klaar staan, dan zou Elton onze gids ons ophalen. Helaas, om kwart over 9 kwam hij nog is aanzetten met een veel te klein busje voor ze 9nen. Had ik toch weer een uur langer kunnen slapen, maargoed! in het busje alle spullen en onszelf gepropt (letterlijk)om vervolgens 1.5 uur veel te krab zittend op een zware hobbelweg te rijden. vandaar de bakra bus (bakra betekend blanke) Een ramp was het! vooral omdat het die dag nog zowat 35 graden was en ik een lange broek aan had, JAMMER!

maargoed, daar kregen we wel wat voor terug. Na een tocht door de ongerepte natuur kwamen we aan in het babun hol. Een heel mooi stukje land aan de suriname rivier waar we verbleven in een mooi en groot huis. We sliepen in een bed in 2persoonskamers maar je kon ook je hangmat ophangen op het strand als je wilde. Heerlijk gegeten, zelfgemaakt door onze gids. We hebben heel de middag alleen maar in de zon gelegen en gezwommen in de rivier :D heeeeeeerlijk niks gedaan dus. Aan het eind van de midag zijn we naar het dorpje Nieuw Lombe gegaan, waar nog een echte surinaamse stam woont die leeft van de natuur. We mochten daar geen foto's maken, maar het was echt heel aangrijpend en mooi om te zien. We zijn in het donker terug gevaren naar ons hutje op de hei. Daar ontdekte we dat we na 10 uur geen licht meer hadden en we hadden maar 1 zaklamp mee. hahaha, eten koken, drinken inschenken, plassen, klamboe ophangen probeer het allemaal maar is met je telefoonlichtje! maargoed, weer een ervaring rijker! en vergeet natuurlijk de dieren niet. Het heet niet voor niets babun hol en s'nachts hoorde je dus ook gewoon brulapen roepen! en waar we zwommen zwommen we lekker tussen de piranja's. wat hou ik toch van de dieren in suriname zeg :P

De volgende dag zouden we door gaan naar berg en dal waar we zouden canapeen en kaajakken maar omdat het stortregende zijn we teruggereden naar Paramaribo. Uiteraard weer in de bakra bus veel te krab! Dat houden we dus nog voor de boeg over een paar weken. In paramaribo gingen we naar de mac, en ik zag de mensen kijken: Hoeveel bakra's komen er uit die bus :O !! hahaha het was heel grappig iig ;) Galibi is trouwens ook uitgesteld naar 8-9 maart!

Nouja, een hele dikke kus vanuit Suri en de foto's staan weer op www.chan-nn.hyves.nl!

  • 25 Februari 2008 - 17:55

    Sharlinda:

    Leuk ik geef je eerste reactie vandaag!!!

    Ik krijg geen mails meer van jou binnen. Moet op de gok telkens een oude openen. Maar het weer eens prachtig wat je allemaal mee maakt. Sang Channie gaat me straks nog inmaken met salsa dansen.
    Veel succes met afdansen...
    En kus,

    ps er is een kaartje voor je onderweg!!

  • 26 Februari 2008 - 16:00

    Marjolein:

    Haai meissie!
    Vond je verhaal weer leuk om te lezen hoor!! Zeker omdat wij zelf ook naar banbunhol geweest zijn, heel herkenbaar. Enne volgende keer niet je zaklamp vergeten hé want het zal nog wel vaker voorkomen dat je zonder licht zit!
    Ben echt jaloers op het lekkere weer bij jullie...
    Ik ga zo ff naar je foto's kijken, ben benieuwd!
    Veel suc6 met afdansen, you can do it!
    Liefs XxX Marjolein

  • 27 Februari 2008 - 10:11

    BIGGI SIS:

    Hai Channeke,
    Wat een belevenissen weer, leuk dat je naast het (harde) werken nog zo veel kan ondernemen. btw zitten al je tenen er nog aan met die piranja's.
    vette brassas van mij.

  • 29 Februari 2008 - 13:46

    Angelica:

    Hee Channn ..
    wow dis t eerste berichtje van mij ..dacht wacht ff tot ze wat heeft ondernomen !
    wij gaan vanavond zoals je miss wel weet optreden in Eindhoven "de gekste" :P
    ..de eerste van t jaar jahjah en dan moeten we onze Chan gwn missen ..
    mja ..wat jij allemaal wel niet meemaakt !
    Hoe gaat t verder met je stage joh ..al die verhalen over waar je allemaal wel niet heen ben geweest !
    ..nouuu wens ons maar succes vanuit t heerlijkee (:() suriii ..en k hou je in de gaten hejj ..
    Loveyouu Xx

  • 02 Maart 2008 - 11:27

    Tante Emmie:

    geweldig wat je al allemaal gedaan heb,en wat draai je alles mooi inelkaarzou denk ik zelf niet tussen al dat gedierte durven zwemmen hoor,vind het goed van jouw       dikke kus

  • 02 Maart 2008 - 15:59

    Brenda:

    heej chan,
    Wat een verhalen zeg, lijkt me ontzettend gaaf maar zeker niks voor mij haha.
    groetjes

  • 02 Maart 2008 - 20:01

    Merwin:

    eej chan ik lees dat je het wel naar je zin hebt zal wel lkkr weer zijn daar hier is het nog steeds koud
    3 maanden is wel erg lang hoor mis je nu al en je bent er niet op me verjaardag :(
    maarja hoop je snel weer te zien groetjes van je neefje merwin:P

  • 03 Maart 2008 - 14:35

    Ilse:

    Heeee lieve schat van me,
    Heb ook een berichtje op hyves getypt maar ik wilde wel is eventjes lezen wat je allemaal al gedaan hebt daar..Haha ik vind die foto met dat beest trouwens echt prachtig jij zit daar aan die staart en Jolien ( zo heet ze toch :$ ) kijkt zo van ik ga dat beest echt niet aanraken haha,,maar wel leuk om te lezen het lijkt mij helemaal niks haha slapen tussen de apen ieeh..Ben blij om te lezen dat je het wel naar je zin hebt daar..En je bet ondertussen al wezen afdansen denk ik? Hoe ging het? Je moet het me wel leren als je terugben want ik wil dat ook kunnen haha..En je heet daar dus Bakra haha wel grappig. Nou allerliefste chantibanantie ik spreek je binnekort misschien wel weer eventjes op msn..Heel veel plzier daar en geniettt maarrrr elke dag :D Xx dikke kus

  • 04 Maart 2008 - 12:47

    Sara:

    eey chan sgattiee..
    keb je kaartje nog niet ontvangen :(
    ben benieuwd!!
    kga nu ff foto's bekieken
    en verdermet stage ;) hahaha
    nou lieff kspreek je
    x'liefs (L) sara

  • 05 Maart 2008 - 17:07

    Oriana:

    lieve lieve Chantal,
    Wat leuk om je verhaaltjes te lezen!
    je foto's zijn ook leukie.
    Morgen word de eerste Mies bloemen + geopend. het is een nieuw concept en alle winkels worden verbouwd. Dauwendale word morgen verbouwd. Ik heb het al gezien en is erg mooi geworden. Het is niet de oude mies maar een soort Bouwman met bloemen. fotolijstjes kaarsen spiegels kandelaren enz is nu ook bij ons te koop!
    Ik lees je snel weer...
    dikke kus en knuffels (L)

  • 10 Maart 2008 - 17:21

    Angelica:

    Hee lieve schatt ! zie dat je nog steeds t zelfde verhaaltje heb staan hehe ..jammer ! vind die verhalen zo leuk om te lezenn :) Hoe gaat het verder lief ? Leuke mensen daaro ? *knipoogknipoogggg*
    Wij zijn net weer begonnen met een nieuwe danss ..dus je hebt wat in te halen orr ! Heel veel plezier nog schattiee ..
    Ik heb net een kaartje op de post gedaan ..dus hoop dat je m nog krijgt !
    Dikke kussss (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

het ' Chan 4 dagen in de jungle' verhaal!

08 April 2008

brownsberg

23 Maart 2008

Subh Holy !

11 Maart 2008

Vassi Galibi en wildplassen

25 Februari 2008

Babun hol met de bakrabus
Chantal

Actief sinds 29 Jan. 2008
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 24113

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 30 Januari 2010

Aruba, one happy island

01 Februari 2008 - 01 Mei 2008

Suriname

Landen bezocht: