brownsberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal - WaarBenJij.nu brownsberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal - WaarBenJij.nu

brownsberg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chantal

08 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Heeyy lieve luitjes!

nog maar 3 weekjes en dan ben ik alweer bijna thuis :) aftellen dus, de laatste weken gaan echt supersnel en we hebben nog heel veel in het vooruitzicht en nog zoveel wat we nog willen doen dus we moeten een beetje passen en meten met de tijd!

alles gaat nog steeds hardstikke goed, op stage is het leuk en we hebben net 2 weken vakantie achter de rug waarin we de kinderen konden vermaken met spelletjes e.d. vanaf deze week zijn het nog 2 normale weken met de standaard indeling van de dagen met huiswerkbegeleiding, kamers schoonmaken enz. enz. ik zal het wel gaan missen hoor al me lieve kindjes als ik afscheid moet gaan nemen :(
we hebben in de vakantie ook een uitje gedaan met de klas van Jolien en mij naar het zwembad, en de kinderen waren zooo lief :O ze wilden alleen maar zwemmen en spelen en als we zeiden dat ze even wat moesten komen drinken waren ze een soort van beledigd omdat ze niet konden zwemmen. Ik heb ze nog nooit zo lief gezien! echt fijn om te zien hoe je de kinderen hier met iets heel kleins (een vierkant zwembad van 5 bij 5) heel blij kan maken :D

maargoed. dit weekend hebben we weeris wat actiefs gedaan! we zijn naar brownsberg geweest en het was SUPER. zaterdagochtend gingen we om half 9 weg met een gehuurd busje voor 7 personen om over de heerlijke bauxietweg verkeerd te rijden naar brownsberg. over een supermooi bospad met overal blauwe vlinders gingen we naar de berg. we sliepen er in een soort hangmattenkamp met nog wat andere mensen waar we zelf moesten koken (pannekoeken) en voor de rest van het eten moesten zorgen (broodjes met knakworst) wat allemaal heel goed gelukt is! haha

Vanaf de brownsberg hebben we echt heel mooie wandelingen gemaakt. we zijn de eerste dag naar de Leo vallen en de Irene vallen geweest, een superzware tocht door de ongerepte natuur met verschrikkelijke klimmen en stijle dalingen maar het was echt de moeite waard. de vallen waren watervallen waar we onder gestaan hebben (foto's komen later) denk maar aan de beelden van discovery channel, zoiets. maar omdat we heen nogal hard hadden gelopen, veel grapjes hadden gemaakt en belachelijke liedjes hadden gezongen was ik op de terugweg he-le-maal kapot. ik kon niet meer. bij elke stap die ik zette zag ik sterretjes en ik heb liters zweet verloren geloof ik. maargoed ik heb het gehaald!
De volgende dag zijn we naar de witti kreek gegaan, een tocht van 2 uur heen en 2 uur terug en deze tocht was nog vele malen mooier! we moesten echt takken opzij duwen, langs rotsen en over boomstammen klimmen om het pad te volgen en om vervolgens bij een heel rustig kreekje te komen waar we amper konden zwemmen (dat was weer jammer). maar de weg ernaar toe en terug was echt geweldig. toen we thuis kwamen en we de auto hadden gewassen, spullen hadden uitgepakt en pizza hadden gegeten (de eertste keer pizza in 2.5 maand, ik kan je vertellen dat is LEKKER) ben ik naar bed gegaan om de volgende ochtend met overal spierpijn wakker te worden :S iets minder leuk dat ik gewoon naar stage moest maar bijna niet kon lopen hahah jammerrrr

maargoed. verder gaat alles z'n gangetje. Gister hebben we gegeten bij Joke's crab house waar we op de krab met hamers moesten rammen om het vlees(?) te eten! ik zat helemaal onder de krab want het spoot overal van 9 hamerende mensen. hahaha het was leuk!
verder is het nog steeds elke dag warm, maar de zon is soms ver te zoeken! m'n bruine kleurtje is er dus alweer een beetje af, maar ik ga me best doen in de komende 3 weken om natuurlijk zo bruin mogelijk op schiphol aan te komen! ;)

hele dikke kus voor iedereen en veel liefs uit Suriname!

  • 08 April 2008 - 18:51

    Pa En Ma :

    hier is alles goed zijn druk bij mira bezig in haar huis en schieten al aardig op voor de rest niets beleefd dikke kus van pa en ma

  • 08 April 2008 - 20:42

    Marijke:

    hey meis
    Ja nog een paar weekjes en dan weer terug naar Nederland, je zal het zeker weten wel erg missen en vooral die lieve kindertjes die waarderen je wel heel erg. Ze zien er ook zo lief uit. Je ziet er al bruin uit op de foto 's ik ben nog lang niet zo bruin hoor, hier schijnt net een paar daagjes de zon. Nou Cindel heeft al erg veel zin in het optreden van 19 April a.s Ze zijn al goed voor bereid en de kleding is ook erg mooi en trouwens Dorothea doet het heel goed hoor je heb haar goed opgeleid, grapje. Nou ik ga weer stoppen anders heb ik niks te vertellen als je terug bent. Nou dikke knuffels en kusjes van ons.

  • 10 April 2008 - 06:06

    Marjolein:

    Hey meis!
    Leuk weer een verhaal van je te lezen! Jullie avontuur zit er alweer bijna op...
    Zo te lezen gaat gelukkig nog steeds alles goed!
    Geniet er nog even van de komende weken voordat je weer naar het gestreste Nederland komt!
    Ik kan je vertellen dat dat echt weer even tegenvalt hoor!
    Veel plezier nog en de groetjes aan Jolien! Dikke kus Marjolein

  • 11 April 2008 - 11:41

    Annemarie & Thom:

    Hoi,

    Een leuk stuk heb je weer geschreven, dat van jootje mis ik nog vandaar dat we ff bij jou de brownsberg belevenissen lezen!!
    Klinkt allemaal heel mooi:) en geniet er inderdaad nog maar ff van want over ruim 2 weken is het over en uit:( en komen je terug.
    Begreep van Jolien dat je boerenkool hadden gegeten en nu dus pannenkoeken en broodjes knakworst, tenminste lekker Hollands.
    Vindt het ook erg fijn te lezen dat de kindertjes zo blij waren met een middagje zwembad; wat een klein gebaar niet doet bij ze. Fijn hoor!!
    Nog 1 weekje werken en dan vrij. Geniet er nog van en we zien je op Schiphol:)
    Groetejs

  • 13 April 2008 - 14:22

    Sharlinda:

    Hai schat,

    nog een paar weekjes en je bent weer terug. Maar je hebt het te horen nog steeds naar je zin. Geniet ze nog deze laatste weken en zie je gauw.

    Kus (L)

  • 19 April 2008 - 23:48

    Marijke:

    hoi bruine. Hoe is het daar ben je al aan het aftellen? Ik denk dat 3 maanden toch eigenlijk wel kort is voor het land te bekijken en er is zoveel moois en die kinderen zal je zeker wel missen als je weer in Nederland bent en zeker het warme weer hier moet je straks misschien wel een dikke trui aan trekken dan zit je hier elke keer te rillen van de kou.Nou Cindel heeft het heel goed gedaan je kan toch wel weer zien dat ze weer een jaar verder en ouder zijn leuk hoor hoe het allemaal is opgezet en de Schouwburg is heel mooi, wij zaten ook wel erg goed, en konden dus alles goed zien. Je mag best wel trots zijn op je groepje en zeker ook op Dorothea, petje af hoor.
    En heb je onze kaart al gehad, Cindel heeft er ook een gemaakt he. Oja alvast een hele goede reis terug he en voorzichtig. Nou meis ik ga stoppen en ik zie je gauw.

    Kusjes van ons viertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

het ' Chan 4 dagen in de jungle' verhaal!

08 April 2008

brownsberg

23 Maart 2008

Subh Holy !

11 Maart 2008

Vassi Galibi en wildplassen

25 Februari 2008

Babun hol met de bakrabus
Chantal

Actief sinds 29 Jan. 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 24104

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 30 Januari 2010

Aruba, one happy island

01 Februari 2008 - 01 Mei 2008

Suriname

Landen bezocht: