Subh Holy ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal - WaarBenJij.nu Subh Holy ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal - WaarBenJij.nu

Subh Holy !

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chantal

23 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

Halloo!

iedereen een vrolijk pasen! en hier zouden ze zeggen subh holy. Dit weekend heb ik holy paghwa gevierd, waar ik al over had verteld toch ? het is een hindoestaans feest over de overwinning van het goede op het kwade met een bijbels verhaal met een slechte tante en weet ik wat nog meer.. maargoed. waar het mij om ging: feesten!

Als eerste zal ik even zeggen dat het echt heel zuur was, maar Jolien was vanaf woensdag al ziek dus die heeft helemaal niks hiervan meegemaakt ! :( echt heel heel erg voor dr, gelukkig is ze zaterdag nog even geweest om te kijken..

maargoed. we hebben met het kinderhuis een heel weekend feest. Vrijdag was het op de kwattaweg op een groot sportcomplex een groot feest voor de kinderhuizen in de buurt. we kregen heel veel eten, drinken, snoep, ijs enz. en het was heel erg leuk. we hebben heel de dag gedanst, gezongen en er waren optredens van de kinderen uit het tehuis. de jongens konden lekker op het veld ravotten en de meiden stonden op de dansvloer (3 keer raden waar ik stond natuurlijk ;))

maar de klap op de vuurpijl was zaterdag! om 11:00 uur werden we met een veel te klein busje opgehaald en afgezet op een parkeerplaatsje in de stad. De eigenaar van een discotheek had het tehuis uitgenodigd en had voor alles gezorgd: eten drinken en vooral POEDER! het feest draait erom om zo vies mogelijk te worden met verschillende kleuren poeder en alles wat je maar kan vinden om op elkaar te smeren. NOu dat heb ik geweten! we waren de bus nog niet uit of ik had al een goed rose hoofd te pakken. De kinderen vonden het natuurlijk he-le-maal geweldig dat ze die bakra juf konden vies maken. maar ik liet me niet kennen. Ik heb heel de dag achter iedereen aangerend, voor iedereen gezorgd met eten en drinken en vooral ook zelf veel gegeten, gedanst en het heel heel erg naar m'n zin gehad. Maar ik was VIES VIES VIES !! Toen Jolien 1 voet op het veld had gezet was ze ook gelijk groen en geel en ik ben echt blij dat ze ook nog even vies is geworden!
Om 3 uur zijn we teruggegaan naar het tehuis en daar ging de pret in volle gang door. De poeders werden gemixt met water voor 'extra effect' en ik moest zo (zie foto's op www.chan-nn.hyves.nl) terug naar huis fietsen! maar het maakte allemaal niet uit, ik heb echt een supertop dag gehad!

Alleen jammer is dat ik me kleding heb weggegooid, me witte tas niet meer schoon krijg en nog steeds rose haar, een rose hoofd en overal blauwe en rose vlekken vind op plaatsen waar ze niet horen! maargoed, dat is een klein detail natuurlijk ;)
Vandaag zijn de kinderen met dezelfde eigenaar weer uit eten bij een chinees restaurant, maar ik was helemaal kapot en hoefde niet mee dus ben niet gegaan.. en aangezien het 31 graden is heb ik heerlijk aan de waterkant gezeten en genoten van de smsjes met 'vrolijk kerstfeest' en 'sneeuwballengevechten in Souburg'... jongens als jullie het nog niet wisten: IK MIS ER HELEMAAL NIKS VAN! hahahahaha maar mis jullie natuurlijk allemaal wel een beetje hoor vooral de doelloze grapjes die niemand hier snapt! jammeerrr
een paar voorbeelden:
*negerzoen!*
*domino day!*
*ik zeg:..*
*(lage stem)met Piet!*
nouja, zo kan ik nog wel even doorgaan natuurlijk. maar daar heb ik allemaal geen tijd voor! iedereen nog snel post sturen want anders krijg ik het niet meer! loveyou allemaal! (L)

  • 23 Maart 2008 - 21:34

    BIG SIS:

    Hai susseke,
    Wat een leuke verhalen allemaal weer. hier is alles wit!!!lijkt wel kerst (alleen de boom ontbreekt nog) En bij jou is alles rose. wat een gekkigheid allemaal. Hopelijk is Jolien al weer wat opgeknapt en kan ze weer vrolijk met je meefeesten.
    Wij zijn ondertussen druk druk in 't huis bezig en wij waren niet rose maar wit (van al 't stof)Post is weer onderweg, dus das weer goed geregeld.
    Nou dikke kuzz en big brassas.

  • 24 Maart 2008 - 13:36

    Carmen:

    ik zeg: Echt zulke lieve kindertjes!
    Leuk om een keer mee te maken zo een
    feest! Er is nog een kaartje voor je onderweg, hopelijk krijg je m nog!
    spreek je snel. xxx (L)!

  • 25 Maart 2008 - 11:40

    Sharlinda:

    Hai Skattie,

    Je hebt weer vollop gedanst hoor ik alweer. En je piccas zijn leuk om te zien.
    Tot snel weer kus (L)

  • 25 Maart 2008 - 20:43

    Sara:

    mwuahuahhaha IDD NEGERZOENNNNNNNNNNN
    mwuhahahaha ik mis je man !
    snel in mei chillen en juni..
    want drna ga ik paar weken op vakantie
    en oh oh oh jou foto's zijn gwn TE GRAPPIGGGGG!!!! oh en die vingerverf is ook te erg.. maargoed er komt morgen een kaartje naar je toe.. maar hoe moet ik ooit een foto sturen dan..? komtie wel normaal aan enso... ahahhaa
    kmis je negerzoentje van me! (L)

  • 27 Maart 2008 - 13:08

    Ilse:

    Lief sgattekepetatteke van me,
    Ik mis je! Superleuk om je verhaaltje te lezen haha snap nu ook waar die roze verfkopjes vandaan komen haha..
    Ik heb je een mailtje gestuurd d8 dat een kaartje al te laat was.
    Je fotoos en verhaaltjes zijn super,,
    Hoe is het met Jolien? Alweer beter? Ik hoop het voor haar :)
    Sgat heel veel liefs! Xx

  • 31 Maart 2008 - 09:23

    Annemarie & Thom:

    Hallo Chantal,

    Weer een leuk stuk van je gelezen meid!
    Enne... geslaagd voor je salsa exeamen hè; gefeliciteerd!!
    Begreep van Jolien dat Holy Paghwa erg leuk was jammer dat Jolien er zo weinig van heeft meegehad.
    Verder nog leuke dingen in het verschiet begreep ik. Geniet er nog van komende weken.

    groetjes van ons allemaal

  • 03 April 2008 - 19:18

    Ashish:

    Fa Ai Go,

    Alles lekker in Suriname,

    Ik heb te horen gekregen van sara dat je in Suriname zit. Ergens op de stoelmanstraat.

    Ik moest je een paar persoonlijke negerzoentjes komen geven, van haar!
    Wellicht dat ik je vanavond herken in Havanna Lounge.
    Als je daar toevallig bent.

    Wij spreken elkaar.

    Info op Hyves
    www.AJpicture.com

    Groetjes,
    Ashish K. Jurawan

  • 06 April 2008 - 19:27

    Big Brother John:

    hoi chan ik zie dat alles goed met je gaat.
    moest vorige week naar r,dam, naar sofia met kensi. heb je Ka gebruikt ,rijd goed.
    deze week word de deuk eruit gehaald.
    Heb je zus geholpen met nieuwe huis.
    zijn je rose en blauwe vlekken al verdwenen?
    kzie je binnenkort weer, hou je haaks.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

het ' Chan 4 dagen in de jungle' verhaal!

08 April 2008

brownsberg

23 Maart 2008

Subh Holy !

11 Maart 2008

Vassi Galibi en wildplassen

25 Februari 2008

Babun hol met de bakrabus
Chantal

Actief sinds 29 Jan. 2008
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 24115

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 30 Januari 2010

Aruba, one happy island

01 Februari 2008 - 01 Mei 2008

Suriname

Landen bezocht: