Vassi Galibi en wildplassen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal - WaarBenJij.nu Vassi Galibi en wildplassen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal - WaarBenJij.nu

Vassi Galibi en wildplassen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chantal

11 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieve gudu's! (schatjes)

Eindelijk weer een berichtje! ik weet dat ik eigenlijk te weinig schrijf, maar eerlijk gezegd heb ik er geen tijd en geen zin in met dit mooie weer ;) hihi

maar dit weekend zijn we naar Galibi geweest, een prachtig eiland aan de monding van de atlantische oceaan waar we sliepen in hangmatjes. Een eiland waar 800 mensen wonen die leven van de zee. Na 3 uur rijden met de bus (ik sliep) kwamen we eerst aan in Albina, een vissersdorpje waar het hele dorp op de dagelijkse markt is te vinden. Een gekkenhuis dus! ongelofelijk!! maar aangezien wij met 15 meiden en 3 jongens waren en alle meiden moesten plassen gingen we opzoek naar een wc. Voor het ranzige hutje met 3 stinkende wc's moesten we 2 SRD betalen! aangezien ik geen ster ben in boven-de-wc-hangend-plassen gingen we maar een plekje opzoeken om te wildplassen! hahaha natuurlijk al die fluitende suri's om ons heen, maargoed het was lekker! Na een uur varen met de boot (ik sliep) kwamen we aan op Galibi. We hadden zelfs een prive kok mee, die heerlijke bami voor ons ging koken. Het zou 'een kwartiertje' duren, dus ondertussen konden wij nog makkelijk naar de plaatselijke dierentuin.

Nou zeg, wat een dierentuin was dat! hahahaha, het was midden op een pleintje zonder omheining waar er een paar hokken stonden met schildpadden, zwijntjes, een luiaard, een kleine kaaiman en of dat nog niet genoeg was liepen er ook nog wat dieren los: een miereneter die een meisje wat met ons mee was heeft aangevallen, een paar apen die op je sprongen en een slang waardoor ik BEN ONDERGEPIST! gadverdamme wat was dat ranzig! hahaha gelukkig was ik nog niet het ergste, want Cindy haar hele rug zat onder de poep van die slang. Jammerr!! als klap op de vuurpijl moesten we ook nog 5 SRD betalen!

Na een rondleiding op Galibi kwamen we na 2 uur terug en konden we aanschuiven voor de luch/diner. Om 8 uur gingen we met de boot naar een eilandje verderop, het was een uur varen en uiteraard: ik sliep. Toen we daar aankwamen waren we eigenlijk net iets te laat. Maar het was wel echt heel gaaf! Toen we uit de boot stapte zagen we gelijk een schildpad die zijn eieren al had gelegd, MEGAGROOT! de schilden zelf zijn ongeveer 1.5 meter en dan nog die kop en die poten erbij, echt onvoorstelbaar dat ze zo groot zijn. ik was onder de indruk! Deze ging de zee in en wij liepen verder op het stand om sporen te zoeken van schildpadden die aan land waren gegaan. We hebben uiteindelijk geen schildpad zijn eieren zien leggen, maar wel 5 of 6 schildpadden gezien die aan het graven waren of terug gingen naar de zee. echt een ervaring!

Maargoed, het ergste moest dus nog komen. Omdat het eb werd, gingen we (nadat ik daar in de bosjes had ge-wildplast met Jolien die een PSSSSSSS geluid maakte omdat ik anders niet kon plassen) terug met de boot naar ons vakantieoord (H) maar we waren al lichtelijk aan de late kant en de bootsman moest de zandbanken ontwijken.. maar met 15 schreeuwende (ik sliep) meiden met fototoestellen, telefoons en zakken chips werd ik wakker van het woord vassi. VASSI ?! vassi = vast. en jahoor, we zaten vast op een zandbank! gelukkig regende het ook nog snoeihard en was iedereen in paniek en chagarijnig. maargoed. uiteidelijk hebben we met man en macht aan die boot gerukt en stond de bootsman in het water en waren we los. Weer aangekomen op Galibi hebben we nog wat kaartspelletjes gedaan en ben ik lekker in me hangmatje gekropen. Genoeg voor die dag!

De volgende dag was het al weer vroeg feest, ik werd gewekt door een wekker van iemand die niet was uitgezet om 7 uur, iemand die de zonsopgang had gezien en dat graag even wou melden en vervolgens Oe Ah ochtendgymnastiek ging zingen met nadruk op FANATIEK! prima, lekker vroeg wakker! gelukkig maakte het ontbijtje met ei, worst en vers fruit veel goed! Op Galibi zijn we nog naar de vrouwenvereniging gegaan waar ze mooie armbandjes maken van pitjes van vruchten en kralen. Ik heb een ketting en een schildpad van kralen gekocht, echt heel mooi!

Nadat alles was ingepakt zijn we terug gaan varen naar Albina (ik sliep) en in Albina moest ik zo nodig plassen weer! dus daar gingen we weer, lekker wildplassen in de bosjes en toen kwam het mooiste. Er kwamen twee surinamers aan die een kleine bijdrage vroegen voor het plassen in de bosjes! dat ging echt veel te ver! Maargoed, nadat we ze goed hadden uitgelachen over het belachelijke idee gingen we terug naar Paramaribo in een busje over een verschrikkelijke weg! in het begin sliep ik nog, maar na een poosje bouncte Jolien en ik (we zaten ook nog is op de achterbank) echt van onze stoelen af en vlogen alle koffers en tassen die achter ons lagen op ons hoofd. Als bijkomstigheid moest ik ook weer PLASSEN! de chauffeur zei dat het nog een half uurtje zou duren, maar na 1.5 uur met een te overvolle blaas waren we nog niet in Paramaribo! fijn dat iedereen hier zo op de tijd is gesteld :S maargoed, toen we er uiteindelijk waren hebben we direct een stop gemaakt bij de MAC wat ons een prima idee leek. Om half 10 waren we helemaal afgepeigerd en vermoeid terug thuis van een heerlijk weekend.

Vervolgens wilde ik lekker onde de douche gaan staan. GEEN WATER! sja dat kan hier dus blijkbaar ook gebeuren, dan maar vies in bed.

Heb ik verder nog dingtjes? even denken, als eerste natuurlijk dat ik jullie allemaal soms heel erg mis, en heel erg bedankt voor de kaartjes en brieven! heb eindelijk na een maand post gehad :) Vorige week is Latitia Vriesde (atleet) bij ons op stage geweest voor een reclamespotje met de kinderen en we hebben ondertussen al meer dan 5 kakkerlakken gedood! Gister was bij ons de 'surisint' langs geweest! we hadden cadeautjes in onze schoen en na alle surisinterklaasliedjes die we wisten te hebben gezongen had ik een gedicht en 2 repen chocolade! jeeejj wat heb ik toch lieve huisgenootjes :D

Het is hier nu ondertussen half 12 en ik heb denk ik wel meer dan genoeg geschreven. Ik had mijn salsa examen trouwens gehaald met allemaal 10en! en ben nu bezig met de gevorderde cursus, dus ga nog een maandje lekker dansen. Als ik terug ben huur ik de zaal af en leer ik het jullie allemaal!!

Nou liefjes, dit was het dan. Een hele dikke kus vanuit hier en ik denk aan jullie allemaal! (L)

  • 11 Maart 2008 - 15:01

    Sharlinda:

    he chick,

    Weer een prachtig avontuur lees ik weer. Ik lees wel dat je veel plast en slaapt... uhmmmm hahha.
    Sang nou dan mag je wel eens met mij gaan salsa dansen want heb ik nu alweer in maanden niet meer gedaan. Sinterklaas niet een beetje laat.. Acha ja je hebt wel wat lekkers gekregen.

    Spreek je gauw en veel plezier,

    (k)

  • 11 Maart 2008 - 15:05

    BIGGI SIS:

    Wat een erg leuk stukje weer, en wat een gepis en geslaap van jou zeg.
    Altijd erg leuk om te lezen dat je veel leuke dingen meemaak.
    XXXjes .en big brassa

  • 11 Maart 2008 - 17:41

    Carmen :

    Hahaha, leuk om te lezen. Valt me toch van je tegen dat jij niet de ochtendgymnastiek van samson en gert geleerd hebt daarzo! enne.. pas je op dat je geen slaap te kort komt daarzo??
    xx

  • 13 Maart 2008 - 21:29

    Kimm:

    Hey lieverd!

    Ik hoor t je gewoon allemaal vertellen, haha wat prachtig geschreven ;) Maar zo te lezen heb je het fantastisch daar!
    Er is een kaartje naar je onderweg, dus hoop dat je die nog een keer krijgt, haha.. anders ben jij straks al terug als 't kaartje aankomt ;) We zullen zien!

    Kuss!

  • 14 Maart 2008 - 15:27

    Erik:

    Hey Zus,

    Ik lees het al weer, het slapen in een voertuig wat ook maar een beetje beweegt ben je nog niet verleerd en ook het piesen gaat je nog aardig goed af.

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar in het mooie en warme Suriname. De avonturen die je beleefd en manier waarop je ze beschrijft laat de lezer bijna in geur en kleur meegenieten. Helemaal geweldig zussie.

    geniet er nog maar lekker van en ik kijk al weer uit naar je het verslag van je volgende uitstapje.

    O ja, voor ik het vergeet. Hou 30 mei vrij in je agende. De UPPERWARE party staat gepland.

    XXXXX- BRO

  • 15 Maart 2008 - 00:42

    Marijke:

    Hoi chan,
    Allereeerst heel erg bedankt voor je leuke kaart met lieve tekst.
    Ik vond het weer heel erg leuk om met jou op msn te praten en je zag er goed en gezond uit. En heeft de dans optocht nog lang geduurd? En hoe was je eten wat je toen zou maken, ik kan bijna niet wachten tot jij weer terug bent om al je mooie verhalen en belevenissen samen met jou en de andere te delen. Nou als je hier in Nederland wiltplas krijg je nog een bekeuring en daar kan dat zomaar, nou ik zie en lees dat je veel plezier heb en een leuke groep heb, en je neemt ook de tijd om de omgeving te leren kennen.Zo komen wij ook wat meer te weten over suri. Nou en je mag ons ook leren salsa dansen hoor dat lijk me zo'n mooie dans om te doen. Nou chan ik wens je verder heel veel plezier en geniet er nog lekker van. Cindel mis je wel hoor op jazzballet, maar dorothea doet het heel erg goed zoveel meiden en dan in je eentje knap hoor.

    Heel veel kusjes en lieve groetjes van Erik-Marijke- Jeffrey en Cindel

  • 19 Maart 2008 - 08:19

    Sara:

    ee negerzoen
    zo te zien heb je het naar je zin en lachwekkende avonturen heb beleefd!
    ahahaha sms gehad?
    kwil je nog kaartje sturen maar heb je dan geen postcode nodig?
    nou ik hoor het wel en spreek je snellie bellie (K) tot snel sgat

    kusjx van de andere negerzoen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

het ' Chan 4 dagen in de jungle' verhaal!

08 April 2008

brownsberg

23 Maart 2008

Subh Holy !

11 Maart 2008

Vassi Galibi en wildplassen

25 Februari 2008

Babun hol met de bakrabus
Chantal

Actief sinds 29 Jan. 2008
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 24115

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 30 Januari 2010

Aruba, one happy island

01 Februari 2008 - 01 Mei 2008

Suriname

Landen bezocht: