bigipan en huisdierendrama - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal - WaarBenJij.nu bigipan en huisdierendrama - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal - WaarBenJij.nu

bigipan en huisdierendrama

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chantal

16 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve nederlanders!
Hoe is het daar? lekker dikke winterjassen aan? Ik moet eigenlijk niet opscheppen want het regent hier al heel de dag heel hard en lang :( helaas, maar nog steeds 25 graden denk ik. We hopen dat het vanavond beter weer is, want we hebben een bbq in de tuin voor Jolien dr 22ste verjaardag! We hopen dat we dan niet omver worden gelopen door de rat van de buurvrouw en de leguanen die met hele dode vogels door de tuin van links naar rechts vliegen. Vandaag hebben we dus veel eten en DRINKEN ingeslagen bij Maretraite Mall. Een grote supermarkt op 2 km afstand.

Jullie willen vast allemaal weten hoe het was op Bigipan. SUPER! Alleen de avond ervoor was iets minder leuk. Jolien en ik gingen uit eten bij het pannekoekenhuisje waar we een burger met frietjes hadden besteld. We kregen ons eten pas een uur later, de verkeerde frietjes en ketchup ipv mayo en het was niet te pruimen! Alsof het nog niet erger kon had ik heel de nacht diaree :S maar het restaurant was niks vergeleken bij ons taxi-avontuur die avond. Wij zitten sago in de taxi, nog kwaad over het eten bij het restaurant voel ik opeens iets op me arm: EEN KAKKERLAK!! aaaaahh.. hij was zeker 4 cm groot en liep over MIJN ARM! krijsend zat ik op de schoot van de taxichauffeur die hem geodbedoeld wilde wegslaan met een papiertje. Vervolgens viel het beest op de grond en zat Jolien op dr hurken op de achterbank en ik omgedraaid op me hurken op de voorstoel. Thuis gekomen springen we uit de taxi en gooien het geld naar binnen. Ik heb heel de avond nog overal beestjes gevoeld (ook toen ik op de wc zat)! DRAMA dus.

Maargoed Bigipan is een groot meer (bigi = groot, pan = meer --> suriname logica) waar in het midden van het meer 3 hutjes stonden. In een van deze hutjes verbleven wij met onze 10 meiden en een mega grote krab en een soort van vliegende tor achtig beest wat continu om je hoofd heen zoemde, iets minder. maargoed. we gingen met een afgeladen busje op weg naar Nikeri (4 uur rijden) om vervolgens nog een uurtje te varen door een prachtig natuurgebied. Omdat het water op een plek ondiep was moesten we de boot trekken over een brug. Stel je voor: 10 meiden in rokjes, met tasjes en zonnebrandcreme in de hand trekken een boot over een brug. Goed. uiteindelijk is het gelukt en zou onze gids een 'waterkip' voor ons vangen. Dit bleek geen kip maar een krokodil te zijn die op eens in onze boot lag! hahaha voor dit allemaal zie de foto's!

Al met al was het heel gezellig op het water, lekker zelf gevangen vis en verse groente gegeten en heerlijk in een hangmat geslapen. Jammer genoeg werden we wakker met een niet zo leuk telefoontje. Renske was ook mee naar Bigipan, maar bij haar thuis was ingebroken en haar laptop was weg. Er word hier superveel ingebroken en we moeten dus goed letten op onze spullen!

Verdere feitjes: we hebben gister en eergister gekookt! jaja, echt waar. en we worden tegenwoordig elke nacht wakker van de honden die op straat lopen, er zijn hier echt superveel zwerfhonden en het is nu de tijd dat de kleintjes komen dus het is echt verschrikkelijk s'nachts. We hebben gister gezwommen bij een hotel en dit weekend gaan we reuze zeeschilpadden kijken op Galibi, maar daarover volgt natuurlijk nog een bericht! En sja, iedereen had het misschien al verwacht, maar er is hier een zeer leuke jongeman (A) hihi

P.S. voor degene die niet zo'n ster is met de computer, ik heb foto's gezet op www.chan-nn.hyves.nl, ga op de bovenste balk naar foto's en klik dan op suriname. Aan de rechter zijkant kan je de volgende foto aanklikken!

en natuurlijk allemaal berichtjes blijven sturen he!
Hele dikke kus en veel liefs uit Switi Sranang.

  • 16 Februari 2008 - 23:42

    Marijke:

    Hoi chan,
    Zo te lezen heb je het wel prima naar je zin gelukkig, en geniet je ook van de omgeving zo te lezen. maar al die enge beesten krijg ik toch wel( zelf als ik typ)kippenvel ik moet er niet aan denken dat er van die beesten in de buurt zijn, jij durft trouwens wel hoor met die krokodil op je schoot. En ben je al lekker bruin geworden en let maar goed op je spulletjes hoor. Nou ik schrijf je wel weer oke? veel succes

    Heel veel kusjes van ons viertjes xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 17 Februari 2008 - 06:24

    Peter:

    Hai "schoonzussie" (Fawaka),
    Zo te lezen heb je de inheemse diersoorten al beter leren kennen dan de plaatselijke bevolking. Voor de inheemse bevolking heb je natuurlijk ook nog tijd genoeg. Wel vet om die dingen allemaal mee te maken natuurlijk. De mindere dingen (een slechte big snack / je uit de slaap houdende (zwerf)huisdieren) zijn natuurlijk niet zo cool, maar ja daarmee leer je thuis ook weer goed te waarderen.
    Goed je spullen opbergen dus (heb je nog bewaking nodig?). Niet alle suri's hangen in de hangmat blijkbaar.
    Weer mooie foto's zeg: leuk dat klunen met een boot.
    nou veel fun nog en greetz,
    Peter

  • 17 Februari 2008 - 09:49

    Big Sis:

    Hai little Sis,
    Wat een avonturen zeg (jaloers), en van die mooie man had den we natuurlijk niet verwacht van jou. Die taximan had vast de dag van z'n leven met jou op schoot. Veel plezier met het verjaardags feestje van Jolien (felicitaart ze maar van mij).
    TIP zoek het eettentje van MUNTJE op, schijnt wel heerlijk en op tijd te zijn.
    BIG HUG & KISS van BIG SiS XxX

  • 17 Februari 2008 - 15:41

    Marjolein:

    Hey meid!
    Leuk om weer een verhaal van je te lezen over wat je allemaal meemaakt!! En de foto's te zien natuurlijk.
    Ik hoop dat op jullie stage alles goed gaat. Galibi is echt heel gaaf hoor, hoop dat jullie veel schildpadden zien!
    Succes met alles en vooral blijven genieten! Groetjes aan Jolien!
    Dikke kus Marjolein

  • 17 Februari 2008 - 16:39

    Pa En Ma:

    lieve schat We hebben genoten van je verhaalwe zijn trots op je geniet er van. dikke knuffel van ons

  • 19 Februari 2008 - 19:00

    Sharlinda:

    En ik maar tegen jou .. Waar blijven de berichten. Komen ze gewoon niet aan in mijn mailbox. Ik een oude openen en ja hoor allemaal verhalen van Chan:( Sorry.

    Maar je maakt wat mee schat, ieuww al die beesten. Maar lekker dat er veel wordt ingebroken. En ja straat honden heb je ook in Cura en ze kunnen zeer irritant zijn. Constant joelen.
    geniet en we spreken.

    ps. het mannelijk schoon gaat jou ook nooit voorbij ;)

    Kus en luv ya

  • 19 Februari 2008 - 21:53

    Kim:

    Channtie!!
    Ik was natuurlijk allang het bestaan van je site vergeten :$ hihi, maar heb 'm eindelijk weer terug gevonden, na veel gespit in m'n inbox!
    Zo te horen heb je het ontzettend naar je zin en das toch mooi ;)
    Ennuh, je verhaal van de kakkerlak kon ik natuurlijk gelijk weer helemaal visualiseren, hihi.. ik zie je gezicht al voor me en ik hoor je al gillen!!
    Maarehm, zet je dan eens gauw een foto van 't mannelijk schoon op je site?? kunnen wij ook mee genieten!
    Ik zal vanaf nu op gaan letten of je nieuwe verhalen hebt hoor, dan krijg je wat sneller een feedback!
    Veel plezier nog verder! En kijk af en toe maar ff in je fotoboek als je thuis mist!
    Love you
    Kus,
    Kim

  • 06 Maart 2008 - 17:45

    Ier:

    haaaj poepie!

    snotver ik krijg dus geen bericht wanneer je hier een verhaal schrijft he! dus lees nu pas alles en zie je foto's nu pas! maar echt ENG met die kakkerlak OMG kvin het dapper van je dat je uberhaupt nog in die taxi bleef zitten hahahahaa

    kheb net voor mn gevoel een uur in de vrijbuiter gestaan om een goede kaart voor je uit te zoeken.. kheb er uiteindelijk maar gewoon 1 uit het rek gesnokt want ik kon niet de perfecte kaart met: "ik mis je" ofzo vinden.

    Maar anyways, er is dus een kaart voor je onderweg met alle nieuwtjes (die vast tegen de tijd dat ie aankomt al langggg niet nieuw meer zijn).

    well sweetie, take care!

    kusss love en miss you! Ier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

het ' Chan 4 dagen in de jungle' verhaal!

08 April 2008

brownsberg

23 Maart 2008

Subh Holy !

11 Maart 2008

Vassi Galibi en wildplassen

25 Februari 2008

Babun hol met de bakrabus
Chantal

Actief sinds 29 Jan. 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 24107

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 30 Januari 2010

Aruba, one happy island

01 Februari 2008 - 01 Mei 2008

Suriname

Landen bezocht: