Mijn weekend op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Chantal - WaarBenJij.nu Mijn weekend op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Chantal - WaarBenJij.nu

Mijn weekend op Aruba

Door: Chantal van Rijswijk

Blijf op de hoogte en volg Chantal

26 Oktober 2009 | Aruba, Oranjestad

Daar gingen we dan vrijdag, op road trip met onze eigen jeep (toyota yaris) richting de noordkant van het eiland.. Over heuvels, door bergen met cactussen en over slingerpaadjes (ja ma, ik had me gordel aan ;)) en uiteindelijk kwamen we aan bij de Alto vista kapel afgelegen op een berg. Een super mooi klein kerkje waar mensen een kaarsje kunnen aansteken en waar er een paar keer per jaar zelfs nog een mis wordt gehouden. Op de weg richting de kappel is de kruistocht van jesus afebeeld op 12 witte kruizen die langs de weg staan, heel bijzonder om te zien. De lokale bevolking loopt deze weg (geloof me het is best lang met deze hitte) met goede vrijdag. Nadat we er even hadden gezeten en wat foto's hadden gemaakt vervolgden we onze reis naar het Calafornia lighthouse wat helemaal op de punt van het eiland staat. Het word overal op de borden aangegeven dus ik had er een hele voostelling van... toen we aankwamen vond ik het niet meer dan een verroeste vuurtoren die het niet meer deed.. (zie foto's) jammer, maar wel een heel mooi uitzicht over de gehele kuststrook van het eiland waar Shar en ik ook een poosje met onze mond open hebben staan kijken, wat een uitzicht! :D
S'avonds hadden we na het eten zin in een ijsje en gingen we naar Joy-full, de ijssalon in onze buurt. Met een bakje ijs zaten we op een bankje recht in een auto te kijken waar 2 lovebirds elkaar hapjes ijs aan het voeren waren en gelijk waren we vrienden met mister L Amour! De 2 werden waarschijnlijk helemaal gek van de 'aaahh's' en 'oooohh wat lieffff' die om hun oren vlogen maar we waren in de lovemood! Thuis aangekomen hebben we heel de avond karaoke gehouden op de goude oude lovesongs.

Zaterdag zijn we uit geweest op de Tattoo party boot! Met een klein bootje werden we naar de Tattoo gebracht (enorm verlicht het deed pijn aan je ogen) om vervolgens eerst een uur in de rij te staan voor een rauwe hamburger en ongebakken friet.. Shar had er gister heel de dag last van in haar maag :P In eerste instantie voelde ik me niet zo op me gemak: de enige blanke, nederlands sprekende chick. Maar later werd het heel gezellig! :D Iedereen kletste gezellig, dronk wat en ging zwaar los op de opzwepende salsa muziek van de live band die speelde. Om 4 uur gingen we weer naar huis en toen kwam ik er achter dat in Nederland de klok een uurtje achteruit ging, het scheelt nu nog maar 5 uur met Aruba.

Zondag hebben we het heel rustig aan gedaan, Shar nog een paar uurtjes naar bed en ik geskyped met het thuisfront, wat een uitkomst dat skype! S'avonds hebben we op de bank via uitzendiggemist.nl So You Think You Can Dance gekeken, het enige wat we elke week trouw volgen! Om vervolgends lekker naar bed te gaan. Nadat we 2 uur hebben gepraat over van alles en nog wat kregen we een ik-heb-honger aanval. Hoppaa naar beneden en lekker broodjes knakworst met veel te veel mayo en spekjes gegeten :D Vrijdag zijn we zelfs uit bed gegaan om bij de truc op de hoek van de straat een bak te halen met friet, beef, kaas en knoflooksaus (klinkt ranzig, maar is heel lekker!) en hebben we die met 2 vorken op bed helemaal leeg gegeten.. Zelf vinden we dat we zoveel eten ter compensatie van alles wat we missen in Nederland ;)

Vandaag is de laatste dag dat we strijken en beginnen we met de kerst periode. Hierover volgt natuurlijk een reisverslag!
Liefs

  • 27 Oktober 2009 - 09:34

    Shanna :

    i love your story's

    ik volgde ze stilletjes haha
    maar dacht laat ik is wat melden...

    nou tjikie have fun....

    kuskus shana

  • 27 Oktober 2009 - 12:37

    Emmie:

    hallo chantal en char

    hier weer een stukje terug van ons. hebben weer vol belangstelling naar je schrijven gekeken meid wat doen jullie daar leuke dingen echt van die doe mensen,ben je het strijken nog niet beu het is volgens mij voor een heel leger geweest .hier gaat alles zo zijn gangetje straks even naar johan van hannie,is vandaag jarig en vanavond weer dansen,dus morgen uitgeteld op de bank.het is hier nu 12 graden niet echt koud hoor goed te doen.zo op naar het volgende stukje.zou zeggen een dikke kus van ons het thuisfront ,ome cor en tante emmie

  • 29 Oktober 2009 - 13:14

    Angelica:

    Hee lieve schatten !
    Schaamschaam ..dat ik nog geen berichtje heb achtergelaten ..maar weet gwn niet wat ik moet vertellen enz ..
    Hier gebeurt namelijk helemaal NIKS :P
    Ik vind t prachtig om elke x je verhalen te lezen :D dusss vooral blijven doen ..
    Mis wel een btje de foto's hoor ..t zijn er niet zo veel ;)
    Nouu lieverds heel veel plezier met alles wat jullie daar nog doen en kom heelhuids terug he !
    Nog eventjes (t gaat echt snel)

    Liefs xxxxxx

    Ik Sander en Alyssaatje (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Chantal

Actief sinds 29 Jan. 2008
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 24108

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 30 Januari 2010

Aruba, one happy island

01 Februari 2008 - 01 Mei 2008

Suriname

Landen bezocht: