Mijn feestdagen op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Chantal - WaarBenJij.nu Mijn feestdagen op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Chantal - WaarBenJij.nu

Mijn feestdagen op Aruba

Door: Chantal van Rijswijk

Blijf op de hoogte en volg Chantal

03 Januari 2010 | Aruba, Oranjestad

Hallo allemaal!

Als eerst natuurlijk de beste wensen voor iedereen in het nieuwe jaar, hopelijk komen alle mooie wensen uit bladieblabla. Even een update van de afgelopen weken op Aruba met veel feestjes in de familie! Hier begint kerst al in de nacht van 24 op 25 december en als eerst gingen we naar de kerk in Savaneta. Een hele ervaring! De antilliaanse taal volg ik al een beetje, maar de liedjes kon ik helaas nog niet meezingen :P thuis aangekomen waren er al allerlei hapjes en drankjes bij tante en wenste iedereen elkaar: bon pascu (fijne kerstdagen). OP eerste kerst verzamelde iedereen bij tante Ica om daar te eten in gala outfit. Na het eten ging iedereen weer naar huis (ik had geen idee waarom) maar na een half uurtje was iedereen weer terug maar dan in normale kleding! iedereen was dus blijkbaar gaan omkleden.. de rest van de dag hebben we 'bon conné' gespeeld, een superleuk spelletje waar je 25 cent inlegd per ronde.. iedereen was zwaar fanatiek en Shar en ik hebben zelfs 2 keer de pot gewonnen (H) jaja we waren goed!
Op 2e kerst hebben we een road trip gemaakt over het eiland om bij iedereen een hapje en een drankje te nuttigen. Van schoonfamilie van neven tot oudtantes van Sharlinda: ik heb ze allemaal gezien! Overal werden we hartelijk ontvangen en kregen we eten.. er is ondertussen weer 5 kilo aan ;) Toen we s'avonds thuis kwamen en net lekker hadden gedouched werden we uitgenodigd door de buren om daar nog te komen bbqen en een wijntje te drinken. Sja afslaan was geen optie dus daar gingen we weer: aan de wijn! Op 3e kerst hebben we heerlijk met een wijntje en chips op de bank naar de all you need is love kerstspecial gekeken :D

Kerst was supergezellig, oud & nieuw daarentegen was een beetje rustig. Om 10 uur gingen we richting het huis van tante waar iedereen wel was om 12 uur maar daar was dan ook alles mee gezegd. We hebben een toast gedaan op de verjaardag van Shar (1 januari) cognac champagne gedronken en om 2 uur waren we weer thuis. Dit hebben we echter op 1 januari dubbel en dwars ingehaald! Voor Sharlinda was er een feest georganiseerd met alle familieleden en vrienden en het was super gezellig! S'avonds zijn we naar Cashé Deluxe gegaan, een antilliaanse band uit Nederland waar we al in november kaartjes voor hadden gekocht. Het was in de ballroom van het Westin hotel en iedereen was in gala jurk en de mannen in pak :D Dus je kunt je wel voorstellen dat het één groot feest was! Shar en ik gingen zwaar los op de dancefloor en hebben al onze lievelingsnummers luidkeels meegezongen uiteraard! Ook kwam de billenshake nog voorbij: gala jurk of geen gala jurk we bouncen 'm zwaar! Dus we hebben nog even aan jullie gedacht dames ;)
Als laatste in de reeks feesten van de afgelopen weken was gister de 60e verjaardag van oom elio. Er was een bandje en ookal was het in de achtertuin, iedereen danste of hun leven ervan afhing en vooral oom Elio zelf had het goed naar z'n zin! De afgelopen weken heeft sharlinda aan een fotoalbum gewerkt waar iedereen foto's en teksten in had geplakt en geschreven en dit werd op het feest overhandigd. Oom was helemaal in z'n nopjes en vond het een superleuk kado! Om 2 uur vannacht waren we thuis en vanochtend hebben we lekker uitgeslapen.
Vandaag gaan we bij de neef van Shar 'bon conné' spelen! Hopelijk slepen we veel geld in de wacht want we moeten de huur van januari nog betalen !

Hopelijk hebben jullie in nederland een superleuke kerst en een spetterend oud en nieuw feest gehad en ik neem aan dat iedereen heerlijk gegeten en vooral GEDRONKEN heeft! Misschien zijn er hier en daar nog wat proostjes op mij gedaan ;) Mensen.. het duurt niet lang meer of ik ben weer in NL! Shar gaat al weer over 12 dagen terug en dan komen m'n moesje en pader naar hier (afwisseling van de wacht) en dan moet ik er toch ook echt aan geloven: op 29 januari zit ik in het vliegtuig terug naar het koude, regenachtige kikkerland :( Aan de ene kant geen zin in (KOUUUUDDD!!) maar aan de andere kant ook wel weer leuk, meiden bereid je maar voor dat word feesten!

Lieve mensen, tot snel!
xx

• 03 Januari 2010 - 21:23

Chann:

Tijd voor de billeshake (h) hihi..leuk dat shartje toch nog een goed feestje voor d'r bday heeft gehad..En dat feesten komt sowieso goed :D Hebbb ook zkr nog aan je gedacht met o&n hoor..Miss you girllll..tijd idd dat je naar huis komt :D x liefs

• 04 Januari 2010 - 14:19

Marianne/John/Kids:

He lieve Chan,

Zo te lezen heb je heel wat afgefeest daar. Jammer dat het oud en nieuw niet was wat je er van voorgesteld had, behalve het feestje voor Shar natuurlijk. Nog gefeliciteerd van ons allemaal. Nog even dan komen je vader en moeder eraan, spannend, kun je ze alle leuke plekjes laten zien.

Groetjes van ons allemaal!

• 04 Januari 2010 - 20:27

Big Sis:

Hai lief zusje,
    Kerst was hier gezellig en koud. Oud en nieuw was ook weer geslaagd. Veel gelachen met het alom bekende oud en nieuw spel. De Oscar heeft ook weer een heel jaar onderdak gevonden. (staat hier te stralen in de keuken). Ik ben al aan het aftellen, heerlijk nog ff en dan ben je er weer om lekker te kunnen bij kletsen.

Char lang zal ze leven lang zal ze leven HIEP HIPS HOERA.

Dikke Knuf van mij.

• 04 Januari 2010 - 22:08

Emmie:

hoi chantal
    allereerst ook van ons een gezond nieuwjaar gewenst ook voor char.
    nog even en ben je fijn weer terug in nederland en kan de verhalen eindelijk zo vertellen(spannend) maar dit vinden we ook leuk hoor al die verslagen via de mail (super)de kerstdagen zijn bij ons ook goed verlopen hebben met zijn alle bij max gezeten en lekker gegourmet en natuurlijk cadeautjes uitgepakt,oudjaar waren we met zijn tweetjes en na twaalven zijn we bij de buurtjes beland werd een vroegertje .
    nou chantal de gr. van ons ome cor en tante emmie en maak er nog een paar mooie weken van .dikke kus

• 05 Januari 2010 - 08:48

Kim:

Chantieej!

Leuk om te horen dat je ook daar flink aan het feesten zijn ;) Hier was het iig ook fantastisch! (moest wel werken uiteraard, maar dat mag de pret van het drinken en feesten niet drukken!):P Geniet nog van het laatste maandje! En hopen dat het vriezen hier al voorbij is als je terug bent, want 't is 10 x niks!!

liefs X

• 06 Januari 2010 - 21:09

Marijke:

Hee chan,
    Allereerst nog de beste wensen ook voor char( heb ik wel al via de foon gedaan )En char ook nog gefeliciteerd met je verjaardag, en zeker wel weer balen dat je straks weer naar huis moet omdat het daar zo lekker warm is en hier zoooo koud. Nou chan je heb weer een leuk verhaal geschreven en ik kan lezen dat je het nog goed naar je zin heb. Maar wij zouden het wel weer fijn vinden dat je bij ons in het koude kikkerlandje bent.En trouwens heb je het naar je zin gehad met je mannetje? Onze kerst en oud en nieuw was weer gezellig gewoon weer het ouderwetse spel en gelukkig hebben wij de oscar niet. En trouwens ook nog gefeliciteerd met je paddie dan kan je een keertje met erik mee.
    Nou meis geniet nog lekker van je tijd die je daar heb en straks pa en ma erbij dan kunnen jullie lekker bijkletsen en bijbakken. Opi geeft een zaterdag een feestje in Rithem omdat hij alweer 90 jaar word, maar wij wensen je nog een fijne relexe dagen en tot heel gauw xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx van Erik, Marijke, Jeffrey en Cindel