Hooiberg! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Chantal - WaarBenJij.nu Hooiberg! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Chantal - WaarBenJij.nu

Hooiberg!

Door: Chantal van Rijswijk

Blijf op de hoogte en volg Chantal

21 November 2009 | Aruba, Oranjestad

Gister besloten we er weer is een actieve dag van te maken en de hooiberg te gaan beklimmen. Vanaf de weg ernaast ziet hij er niet heel hoog uit en had van de studenten hier en daar gehoord/gelezen dat ze hem al beklommen hadden. Appeltje eitje dacht ik! :D Hoppaa uitgerust in een korte broek, slippertjes, camera en een flesje water reden we af naar Santa Cruz. Gekomen bij de voet van de hooiberg kwam ik erachter dat hij toch wel redelijk hoog bleek te zijn en dat er één steile trap naar boven liep met treden die niet even hoog en even groot waren.. hmmm de moed zakte al wat dichter naar m'n schoenen en m'n kuiten begonnen al pijn te doen voordat ik ook nog maar een traptrede had aangeraakt met m'n grote teen...
Maar Shar en ik gingen naar boven! om de 50 treden staat er het aantal treden aangegeven en bij 100 ging ik al stuk.. Voordat ik naar Aruba ging waren de sportschool en ik goede vrienden, maar daar is niks meer van te merken! M'n conditie is nog lager dan laag! Gelukkig was er halverwege een mooi uitkijkpunt waar we even konden bijkomen en wat mooie foto's konden maken. Met volle moed gingen we verder TOTDAT! ik opeens iets hoorde vallen.. Het was...Shar dr camera! Shar sprong gelijk off road om haar camera en batterijen bij elkaar te verzamelen en ik, hoe kan het ook anders, ging helemaal stuk! Wat was dat een grappig gezicht :D hahah moet er nu nogsteeds om lachen.
Goed. alles weer bij elkaar verzameld gingen we verder omhoog. Toen we bij traptrede 500 aangekomen waren wilde ik dat historische moment graag vastgelegd hebben en ik vroeg aan Shar of ze ff een foto wilde maken..'INSERT YOUR MEMORYCARD' gaf haar camera aan.. en jahoor, die lag dus nog ergens in de bosjes beneden! Toen Shar uitgescholden en ik uitgelachen was besloten we eerst de beklimming af te maken en op de terugweg naar de memorycard te zoeken (we zouden precies kunnen zien waar die lag aangezien ik alles op foto had vastgelegd toen shar in de bosjes lag om haar batterijen te zoeken). Boven aangekomen genoten we van een super mooi uitzicht over heel Aruba :D Gister was het niet helder genoeg maar soms kan je zelfs de kust van Venezuela zien!
Even uitgerust, slokje water gedronken en daar begonnen we weer aan de weg naar beneden. Die gaat altijd sneller en makkelijker dus daar had ik goede moed in! Onderweg doken we samen weer de bossen in opzoek naar de memorycard en opeens hoorde we 'HEEY GIRLS! Are you looking for snakes?!' toen we het stel vertelde dat we onze memorycard kwijt waren stonden we met z'n 4e te zoeken.. en jahoor! daar lag tie, lekker te zonnen tussen verdorde takjes..
We zijn weer heelhuids beneden aangekomen en mijn benen waren helemaal aan het shaken van de inspanning maar het was het waard! De toeristen vroegen of we nog een keer mee naar boven, maar dat aanbod hebben we gepast. :D Als Ferry hier is wil ik een keer heel vroeg gaan en boven op de hooiberg zonsopgang bekijken.

In de krant stond van de week een stukje over een toerist die boven op de hooiberg stond en een rode truck aan zag komen rijden die zo in z'n auto inbrak! Hij kon natuurlijk niet snel naar beneden rennen en heeft staan toekijken hoe zijn bezittingen uit z'n auto werden gejat. Das pas lullig ;)

Much love & un sunchi !

  • 21 November 2009 - 21:47

    Marije:

    Whahahaah stelletje zijn jullie toch ook he;)
    mr wel cool! ach doen jullie ook nog een aan je conditie he.:P
    & gelukkig hebben jullie n btje hulp gekregen..altijd welcomee! En voordat je boven bent samen met ferry istie al weg als je wilt gaan kijken naar zonsondergang!;)

    groetjes , liefs..

  • 22 November 2009 - 09:57

    Marianne, John+kids:

    Zie het al weer helemaal voor me hoe jullie daar staan te klungelen. Gelukkig konden jullie alle onderdelen van Shar d'r camera nog terugvinden! En die sportschool, komt later wel weer toch? Uitzicht wel spectaculair zo te zien!
    Veel liefs van ons!

  • 22 November 2009 - 12:07

    Zuss:

    Tuurlijk weer een belevenis met een leuk en mooi lachend verhaal erbij. Wel mooie foto's BTW.
    Vooral die van Char.
    Denk dat je nog ff moet oefenen met traplopen voordat Mister sporty komt. Greetzz en vol verwachting op nieuwe verhalen uit sunny aruba.

  • 23 November 2009 - 08:18

    Annick:

    Hay Babe,
    Leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie :D
    Ik ben benieuwd naar je volgende avuntuur....(Je kunt er nu al een boek over schrijven geloof ik, Chan & Shar en de avonturen op Aruba :P)
    Ik hoor snel weer van je, hou je taai ;)
    KuSz, Liefs Annick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Chantal

Actief sinds 29 Jan. 2008
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 24106

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 30 Januari 2010

Aruba, one happy island

01 Februari 2008 - 01 Mei 2008

Suriname

Landen bezocht: